Pogosto nam očitajo, da nas ravno te besede delajo za ljudi, ki so preveč pokorni in ponižni in lahko cerkvena, pa tudi posvetna oblast z nami dela kakor želi. Očitajo nam, da na nek način želimo biti tepeni. Žal moram tej tezi delno pritrditi. Razumevanje pokorščine, ponižnosti, skromnosti in še česa je prišlo do skrajnosti, ko lahko nekdo, ki je po določenih merilih nad tabo (ali pa si tako le domišlja) dela in ukazuje, kakor se mu zahoče, podrejeni pa mora le slepo ubogati. V Cerkvi se je tako delalo predvsem v preteklosti, a na žalost tudi danes najdemo ljudi take miselnosti, kljub temu, da se nečloveški hierarhični odnosi vedno močneje krhajo in zabrisujejo.
A kaj nam Jezus pravzaprav želi sporočiti? V svojem govoru na gori zavrne star zakon "oko za oko, zob za zob". Naroča nam naj ne bomo maščevalni, naj ne prenašamo krivice. Kot primer da udarec z dlanjo po licu. To je prastar simbol, ki predstavlja preziranje in izzivanje. Le pobrskajte po svojem spominu različne prizore iz življenja in filmov. Kdor želi koga tepsti, ga ne udari po licu, ampak ga boksne. Če želi storilcu žrtev ugoditi, ga udari nazaj ali pa nemudoma odide. To, da nastavi še drugo lice pa je znamenje kljubovanja. S tem dejanjem razoroži storilca in mu sporoča, da dela krivico. Jezus da še drug primer. "In če se hoče kdo pravdati s teboj in ti
vzeti obleko, mu pusti še plašč." (Mt 5,40) Prikličimo si v spomin prizor, kjer ti nekdo nekaj krivično vzame ali pa zahteva še več. V jezi, užaljenosti in kljubovanju večina ljudi odgovori: "Na, pa vzemi še preostanek, če ti že tistega ni dovolj." Verjetno bi vsakemu človeku z nekaj vesti ta odgovor dal misliti in se zamisliti, kaj dela narobe.
Kot primer lahko izpostavimo gibanje za enakopravnost temnopoltih v Ameriki. Niso se skrivali in tiho podredili krivičnim zakonom, ampak so belopolte izzvali s povsem mirnimi in običajnimi dejanji. V baru ali na avtobusu so se usedli v del, ki je bil rezerviran samo za belopolte, nakupovali so v vseh trgovinah ipd. Vedeli so, da bodo zaradi tega lahko doživeli tudi fizično nasilje, a se niso bali, ker so vedeli. da delajo prav.
Govor na gori, Jesus Mafa
Jezus nam želi povedati: "Ne dajte se krivičnežem. Kljubujte jim, vendar ne tako da jih nazaj tepete. Tepež spodbuja sovraštvo in se pogosto prelevi v dolgotrajno medsebojno fizično obračunavanje. Kljubujte jim tako, da jim pokažete svojo moč s svojo pravičnostjo in dobrimi deli."
Seveda je tak način kljubovanja primeren pri "udarcih po licu", ko pa nasilje postane intenzivnejše in ga je vedno več, pa je fizična samoobramba vsekakor potrebna.
Seveda je tak način kljubovanja primeren pri "udarcih po licu", ko pa nasilje postane intenzivnejše in ga je vedno več, pa je fizična samoobramba vsekakor potrebna.
Kaj sporoča to nam, LGBT+ osebam? Že dolgo se borimo za enakopravnost, pa imamo velikokrat občutek, da zaman. V zadnjem času, ob porastu skrajnih desničarskih gibanj, živimo v še večjem strahu in občutku, da je ves trud kakor kapljica v morju. Martin Luther King ali pa Mahatma Gandhi kot predstavnika nenasilnega boja za pravičnost sta v današnjem času več kot zelo potrebna zgleda za naša življenja. Opozarjata nas, da lahko najboljše spremembe dosežemo ne z nasiljem ali borbenostjo, temveč z mirnimi dejanji kljubovanja. Ko nas samo zato, ker smo LGBT osebe, vržejo iz bara, se ne maščujemo tako, da bar razbijemo, ampak ga še bolj množično obiskujemo. Pokažemo da smo navzoči, da o(b)stajamo. Kljubujemo, ker nas ni strah, saj vemo, da ne delamo ničesar narobe in nam zato ni potrebno bežati kar roparju.
"Blagor tistim, ki delajo za mir, kajti imenovani bodo Božji sinovi. Blagor tistim, ki so zaradi pravičnosti preganjani, kajti njihovo je nebeško kraljestvo." (Mt 5,9-10) "Glejte, Božje kraljestvo je med vami." (Lk 17,21)
"Blagor tistim, ki delajo za mir, kajti imenovani bodo Božji sinovi. Blagor tistim, ki so zaradi pravičnosti preganjani, kajti njihovo je nebeško kraljestvo." (Mt 5,9-10) "Glejte, Božje kraljestvo je med vami." (Lk 17,21)
Tadej Strniša
Ni komentarjev:
Objavite komentar